logo_1
f_icon
04-69500-40
052-366-4201
מנטאור פרסום ושילוט
אזור תעשיה דרומי, קרית שמונה

בעלי חנויות רבים משקיעים המון בעיצוב החנות, ומעט ביצירת אסטרטגיית שילוט נכונה, וחבל. אז מה הגורמים שצריך לקחת בחשבון כשמפתחים אסטרטגיית שילוט לחנות? יש לנו 6 טיפים עבורכם

אחת הדרכים האפקטיביות ביותר לתקשר עם הלקוחות בחנות היא שימוש נכון בשילוט. אטסרטגיית שילוט אפקטיבית מסייעת ליצירת חוויית קניה חיובית ולהעלאת המכירות. הטמעת שילוט חכם תסייע ללקוחות שלך לקבל את רוב המידע הנחוץ להם על המוצרים בעצמם, מה שיפחית את התלות שלהם באנשי הצוות, לפחות בכל מה שנוגע לשאלות בסיסיות. למרות חשיבות השילוט, קמעונאים לא מעטים מתייחסים לנושא כלאחר יד וכך מפספסים, לא פעם, מכירות ללקוחות פוטנציאלים שנמצאים אצלם בחנות. אז מה הגורמים שצריך לקחת בחשבון כשמפתחים אסטרטגיית שילוט לחנות?

שימוש נכון בשילוט בחנויות

התמקד בחוויית הלקוח

בשורה התחתונה, לשילוט בחנות יש מטרה אחת – לתקשר עם הקונה. בעלי עסקים צריכים לתעדף מטרה זו מעל לכל המטרות האחרות בבואם לפתח אסטרטגיית שילוט, כי מה יועיל השילוט אם ציבור הקונים לא יבין אותו? חשוב להביט בחנות שלך בעיניים רעננות, בעיניים של קונה. נסה להבין מה עובד ומה לא עובד. מה קל למצוא ומה חסר? האם השלטים נהירים וקלים להבנה או מבלבלים ויוצרים תחושת עומס? תשובות כנות על שאלות אלו הן הצעד הראשון בדרך ליצירת תוכנית שילוט שעובדת.

מיקום, מיקום, מיקום

לכאורה, מיקום השילוט בחנות הוא עניין קל. בפועל יש הרבה אלמנטים שצריך לקחת בחשבון. כמובן שהשלט צריך להיות ממוקם כך שניתן יהיה לראות אותו בקלות ושיוביל לאזור הנכון בחנות, אך יש גורמים נוספים שצריך להוסיף למשוואה. כשמדובר על שילוט חוץ, חשוב למקם אותו בנקודה בה הוא יכול להיראות על ידי כמה שיותר עוברי אורח – הולכי רגל ונוסעים כאחד. שים לב לגורמים שעשויים לפגוע בנראות השילוט, כמו אור שמש מסנוור בשעות מסויימות של היום, מכוניות חונות וכו׳. נוכחות אפקטיבית של שילוט החוץ תחזיר את עצמה כלכלית מסביב לשעון. 

כשמדובר בשילוט פנים יש להקפיד על הצבת השלטים בגובה העין, לוודא ששום אלמנט בחנות אינו מסתיר אותם ושהתאורה בחנות אינה מוחזרת מהם והם הופכים למסנוורים. כמו כן, יש להציב את השילוט כך שינחה בבירור את הקונים אל המוצרים והשירותים השונים שהחנות מציעה, ולוודא שהשלטים מספקים לקונים את כל המידע הנחוץ להם על המוצרים. נסה לקחת בחשבון את הזמן שהלקוח יבלה מול השלט. לדוגמא, שלט שמוצב בסמוך לקופה, שם הלקוח יעביר כמה שניות או דקות עד שיטופל, יכול לכלול מידע רב, יחסית, לגבי מדיניות החזרה וכיוצא בזה. 

בדוק מה המתחרים עושים

בקר בחנויות של המתחרים שלך או בחנויות מצליחות שאתה מעריך, בחן את הדרך שבה הם בונים את מערך השילוט שלהם ואמץ לעסק שלך את מה שעשוי להתאים עבורו. על ידי סקירת שוק מסוג זה אתה עשוי לגלות רעיונות שלא חשבת עליהם או לקבל תובנות חדשות על מה לא כדאי לעשות אצלך בחנות. 

שקול שילוב שילוט דיגיטלי

האבולוציה בטכנולוגיה מאיצה שינוי גם בחנויות פיזיות. יותר ויותר קמעונאים מטמיעים פתרונות דיגיטליים לסוגיית השילוט. שילוט דיגיטלי יכול להיות יקר אך היכולת לשנות ולהתאים את המסרים בקלות לצרכים המשתנים של הלקוחות והחנות יכולים להפוך את הפתרון הזה לאטרקטיבי מאוד עבור עסקים. עם זאת, כדי לתת ערך מוסף אמיתי, השילוט הדיגיטלי חייב להוסיף משהו לחווית הקניה. הצבת המסכים והתוכן שמוצג עליהם צריכים להיעשות בחכמה וצריכים לעבוד יחד כדי להכווין ולהפעיל את הקונה. 

שים לב לעיצוב השילוט

אחרי שהחלטת על סוג השילוט ועל המיקום זה הזמן להתמקד בהצגת המסר באופן מקצועי ומעוצב היטב, שיקל על התקשורת עם הלקוחות. חשוב לעקוב אחרי כללי העיצוב הבסיסיים הבאים: יש לשמור על עקביות בכל מה שקשור לקו העיצובי ולפונטים בהם משתמשים כדי להציג מחירים, מידות וצבעים – כך העין של הלקוח תוכל לסרוק את השלט בקלות ובמהירות. תן מקום לרקע לבן, שמור על פונט פשוט; וודא שהטקסט מאוזן, פרופורציונלי ונוח לקריאה; הדגש מילים כמו SALE באמצעות שימוש בפונט מודגש או באמצעות שימוש בצבע.

ועוד מילה על צבעוניות: הבחירה בפלטת הצבעים הנכונה, לשילוט בפרט ולחנות בכלל, חשובה מאוד. גם שלט שמעוצב באופן מקצועי ונראה אסתטי עשוי להיות לא קריא. חשוב להקפיד על בחירת צבעים קונרסטיים לרקע ולטקסט, למשל: שחור ולבן. יתרה מכך, בחירות העיצוב שאתה עושה ופלטת הצבעים שנבחרה צריכים לבוא לידי ביטוי בכל מקום בחנות, כדי לשמור על קו עיצובי אחיד. 

פשטות היא מעלה

מסרים ברורים ומושכים הם אלו שמבדילים בין שילוט ממוצע למצויין. לשלטים שונים יש מטרות שונות, וכשבעל חנות מצליח להעביר כל מסר באופן בהיר, אינפורמטיבי וכזה שמצליח לתקשר את המותג שלו – חוויית הקניה משתפרת והקשר של הקונה עם המותג מתעצם. שילוט אינפורמטיבי, שמכווין את הלקוחות, צריך להיות החלטי ונהיר, כך שיאפשר למשתמשים להבין את המסר במבט. שלטים שמספרים סיפור מאפשרים עיצוב גמיש יותר. כך או כך, שני סוגי השלטים חייבים להיות קריאים ולהעביר מסרים ברורים וקצרים. כמו כן, חשוב מאוד להקפיד על איכות ההדפסה, ועל הימנעות משגיאות כתיב או דפוס.

ומילה על סוגי שילוט

  • שילוט מכווין – המטרה של שלטים מסוג זה היא לעזור ללקוחות להתמצא במרחב.
  • שילוט ממותג – שילוט חוץ חייב להיות ממותג באופן ברור מאוד, כדי למשוך לקוחות פנימה לחנות. בתוך החנות כל השלטים צריכים להתכתב עם הקו העיצובי של המותג.  
  • שילוט אינפורמטיבי – בין אם אתה מכריז על אירוע מיוחד או מספק פרטים על ההיצע בחנות, שלטים שמטרתם להציע מידע על מוצרים קריטיים לשורה התחתונה שלך. הקפיד על העברת המידע באופן הברור ביותר.
  • שילוט מדגיש – יש לך פריטים חדשים במלאי? הגיע זמנן של מכירות סוף העונה? שילוט שמדגיש סוג מוצר מסוים מציע הזדמנות לבעלי החנויות לתקשר  עם הלקוחות שלהם.

ולקינוח: כללי עשה ואל תעשה

  • עשה: חשוב לפני שאתה קונה. שילוט צריך להעביר מסרים ברורים והוא אפקטיבי יותר כשמקדישים לו מחשבה.
  • אל תעשה: אל תשכח שלפני הכל, השלט צריך להיות קריא. הקפד על בחירת פונטים, צבעים וגדלים שיסייעו ללקוח לקלוט את המסר בקלות. 
  • עשה: בסס מיתוג עקבי שיהיה נוכח בכל מקום בחנות שלך ובשילוט המופיע בה.
  • אל תעשה: אל תשכח שהכל נעשה עבור הלקוח.
  • עשה: השקע בשילוט איכותי, בעיצובו, בהדפסה טובה.
  • אל תעשה: אל תחשוש לקחת סיכונים.
  • עשה: בדוק מה המתחרים שלך עושים והסק מסקנות בהתאם.

הפוסט מתבסס על כתבה זו שהתפרסמה באתר signs by tomorrow.