logo_1
f_icon
04-69500-40
052-366-4201
מנטאור פרסום ושילוט
אזור תעשיה דרומי, קרית שמונה

חדר הכניסה של כל חברה מסחרית הוא הרושם הראשוני שמציגה החברה למבקרים חיצוניים. כמעט כל חברה שמכבדת את עצמה תציב שילוט בחלל הקבלה בו מופיעים שם החברה והלוגו. קיימות אפשרויות אין סופיות לבחירת השילוט, החומרים והתקציב. מאיפה מתחילים?

 

החלל הקיים ומיקום השלט.

      באופן טבעי, גודל החלל והקירות ישפיעו על אפשרויות השילוט. כדי להיות אפקטיבי, שלט ממותג אינו חייב להיות בעל מימדים גדולים, אך מה שקריטי הוא מיקום השלט יחסית לכניסה. יש צורך לפנות חלל לבן גדול מספיק, ללא 'רעשים' נוספים (כמו מדפים, תמונות, וכו') – כך שהשלט עם שם החברה יהיה בולט מספיק.

 

שם החברה והלוגו

      . למרות שחברות רבות משתמשות בחומרי השיווק (ברושורים, אתר אינטרנט) באלמנטים שונים למיתוג החברה(שם החברה, לוגו,  tag line) – לצורך שילוט ממותג ואפקטיבי מומלץ לצמצם את מספר האלמנטים ולהשאיר רק את הפריטים החשובים ביותר — הלוגו ושם החברה (אם הוא לא חלק מהלוגו). גישה כזו תאפשר יצירת שלט גדול בעל אפקטביות ויזואלית טובה יותר מאשר מספר מילים רב שיופיע על הקיר.

 

 חומרים.

      בחירת החומרים לשילוט היא אין סופית וכוללת חומרים כמו PVC, פרספקס, אלומיניום, זכוכית, ועוד. בכל אחד מהחומרים ניתן להגיע לתוצאות אסטטיות – אז בכל זאת, איך בוחרים? בשלב ראשון, אם החברה עוסקת בתחום מסוים שקשור לקטגוריה מסויימת של חומרים (כמו למשל חברה שנותנת שרותי עיבוד מתכות) – הרי שעדיף להשתמש בחומר מסוג זה. לרוב החברות, הבחירה נובעת מסוג הקירות (קירות גבס יתקשו להחשיק את משקל הזכוכית), מהצבעים והגרפיקה מהם מורכב הלוגו, ומהמרחב המוקדש לשלט. וכמובן, מהתקציב המוקדש לשילוט.

 

תאורה.

      חשוב מאוד לספק תאורה חזקה וממוקדת באזור השילוט. כדי להגביר את האפקט, ניתן לשלב תאורה בתוך השלט עצמו, כמו למשל תאורה בתוך אותיות בולטות מאלומיניום או פרספקס חלבי.

 

גרפיקה.

      לצורך התוצאו הטובות ביותר, מומלץ לקשר בין הגרפיקאים שיצרו את הלוגו והמיתוג לחברת השילוט – וזאת כדי להגיע לדיוק מקסימלי בצבעים, ובמעבר מגרפיקה ממוחשבת, לאלמנטים תלת מימדיים, כמו

אותיות בולטות

    וכו.

אודות כותב המאמר

שמעון מנטל